dissabte, 2 de juliol del 2011

Rubalcaba acusa els bancs de donar hipoteques sabent que els clients no les podrien pagar

El candidat socialista a les eleccions generals, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha reivindicat avui l'autoria de les mesures que ahir va aprovar el consell de ministres i que tenen a veure amb les hipoteques, la inversió en nous projectes i el pagament dels deutes dels ajuntaments. Ha fet seu el discurs de part del moviment del 15M criticant els bancs que es queixen que s'hagi augmentat a gairebé 1.000 euros la quantitat mínima inembargable. "Als bancs, se'ls ha de preguntar qui té més responsabilitat en les hipoteques que no es poden pagar, el que les demana o el que les concedeix".
Ha acusat els directius de sucursals, i ha afirmat que sabien que estaven donant hipoteques que no es podrien afrontar però que ho van fer per cobrar primes. Ha dit que "ja sabem que els bancs tenen necessitat de cobrar les hipoteques, però no al cost de la gent", i els ha preguntat "per què les va donar vostè si sabia que no les podrien pagar? Si algú protesta cal dir que no pot ser que hi hagi gent amb una hipoteca avalada amb la pensió del seu pare i que el seu pare es quedi sense pensió.
Rubalcaba ha indicat en una trobada amb secretaris generals provincials del PSOE que no rebran vots "pel que vam ser" ni "pel que farà la dreta" sinó "pel que diguem, pel projecte, perquè tingui credibilitat i consistència". Per això els ha advertit que no volia la seva ajuda per defensar-se de les "insídies" del PP, sinó per defensar el projecte. "No vull que m'ajudeu en la guerra d'insults, a cada insult una proposta". Ha dit que el repte del PSOE ha de ser resoldre els problemes dels ciutadans amb un programa creïble.

El ministre de Foment, José Blanco, ha presentat al candidat socialista i ha demanat al PSOE una nova estratègia per deixar de banda: apel·lar al vot a la por de la dreta, dir el que els socialistes volen fer sense explicar per què i limitar-se a insistir en la corrupció dels adversaris. Ha reclamat apostar per les xarxes socials per enfortir la marca del PSOE amb modernitat i "generar menys informació i més opinió: funcionar per sumar idees, però també emocions, dos àmbits en els quals la dreta no té res a fer" perquè "només pot ser clar qui té idees clares", ha indicat.